[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2726
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    W jakim celu ciągniesz drążek zmiany biegów? Chcesz wyjąć bieg bez wciskania sprzęgła? Jaka jest prawidłowa kolejność czynności podczas zmiany biegów? Najpierw wyjmujmy bieg, potem wciskamy sprzęgło, a następnie wrzucamy kolejny bieg?

    Komentarz

    • carlos84
      Classic
      • 2010
      • 20
      • Volkswagen

      leonn jasne, że nie chcę biegu zmieniać bez sprzęgła, ale wystarczy ze położę rękę na drążku to ręka mimo wszystko delikatnie go przyciąga i wtedy czuć te wibracje.

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego ze zmianą zębatki 5b, może wystarczy przeregulować cięgna

        Komentarz

        • georgg
          RS
          • 2013
          • 17103
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
          ,ale mam mały problem. Podczas jazdy na nowej piątce czuje małe drgania na drążku zmiany biegów,
          Ja nic takiego u siebie nie zauważyłem.
          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
          ​​​
          Grzegorz

          Moja Ambitna Czarnula

          Komentarz

          • Lesiu34
            Ambiente
            • 2010
            • 159
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            U mnie też żadnych drgań.

            Komentarz

            • Maly745
              Elegance
              • 2014
              • 773
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Też chętnie bym zmienił na 0,74, tylko nie mam fachowca co by się podjął, mam skrzynię LVN proszę o poradę co konkretnie będzie potrzebne i jak się za to zabrać.
              Skoda Octavia II FL
              Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

              https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

              Komentarz

              • georgg
                RS
                • 2013
                • 17103
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Maly745 przeczytaj wątek i będziesz wiedział. ​​​​​​
                SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                ​​​
                Grzegorz

                Moja Ambitna Czarnula

                Komentarz

                • Maly745
                  Elegance
                  • 2014
                  • 773
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Czytałem cały ale takie pomieszanie z poplątaniem że już nie wiem które są 0,74
                  Skoda Octavia II FL
                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                  Komentarz

                  • carlos84
                    Classic
                    • 2010
                    • 20
                    • Volkswagen

                    Jeśli chodzi o te drgania to mam takie przypuszczenia:
                    * mniejsza zębatka obrócona o 180 stopni. Czy jest taka każda możliwość? Teoretycznie na powierzchni zębów każdej z zębatek są wyprofilowane znaki i przy montażu większa ma znaki przy korpusie skrzyni, a mniejsza na zewnątrz. Wydaje mi się, że tak też to zamontowałem, ale już teraz zwątpiłem, bo robiłem to późno w nocy i teraz już sam nie wiem.
                    * zębatki kupiłem włoskiej firmy ANTONIO MASIERO. Może to kwestia, że to zamienniki. Ktoś z Was jeździ na zamiennikach?

                    Jeśli chodzi o linki to wydaje mi się, że tu nie ma problemu, bo wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie. A jeśli doregulowywać to która?

                    Komentarz

                    • Maly745
                      Elegance
                      • 2014
                      • 773
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      W mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
                      KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
                      KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
                      Skoda Octavia II FL
                      Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                      Komentarz

                      • carlos84
                        Classic
                        • 2010
                        • 20
                        • Volkswagen

                        Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpis
                        W mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
                        KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
                        KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
                        TAK zgadza się

                        Komentarz

                        • carlos84
                          Classic
                          • 2010
                          • 20
                          • Volkswagen

                          Nie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
                          1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
                          2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.

                          Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.

                          Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.
                          Ostatnio edytowany przez carlos84; 12966.

                          Komentarz

                          • michal_suchy
                            Drive
                            • 2009
                            • 89
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Dziękuję kolego że piszesz o zamiennikach z tej firmy, sam prawie zamówiłem te koła zębate. Z tego co kojarzę ktoś je montował i było dobrze. Czy nie dostałeś propozycji wymiany na inny komplet kół z tej samej firmy?

                            Komentarz

                            • Marcin_med
                              Ambiente
                              • 2015
                              • 148

                              Ja mam od Antonio i wszystko śmiga super, ważne żeby kupić w ASO pierścienie dystansujace i skasować luz (jest kilka rozmiarow) pozdro!

                              Komentarz

                              • georgg
                                RS
                                • 2013
                                • 17103
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Ja kupowałem z tej akcji - http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7108991583
                                SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                ​​​
                                Grzegorz

                                Moja Ambitna Czarnula

                                Komentarz

                                • Marcin_med
                                  Ambiente
                                  • 2015
                                  • 148

                                  Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
                                  Nie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
                                  1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
                                  2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.

                                  Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.

                                  Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.
                                  Jednak już byś chętnie nie wracał do fabrycznego przełożenia?

                                  Komentarz

                                  • carlos84
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 20
                                    • Volkswagen

                                    Ja też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?

                                    Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.

                                    Komentarz

                                    • Marcin_med
                                      Ambiente
                                      • 2015
                                      • 148

                                      Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
                                      Ja też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?

                                      Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.
                                      Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)

                                      Komentarz

                                      • georgg
                                        RS
                                        • 2013
                                        • 17103
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

                                        Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
                                        Tak samo. Łożysko było w zestawie.
                                        SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                        ​​​
                                        Grzegorz

                                        Moja Ambitna Czarnula

                                        Komentarz

                                        • carlos84
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 20
                                          • Volkswagen

                                          Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

                                          Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
                                          1. Te łożysko igiełkowe jakiej firmy było?
                                          2. Jaki miałeś przebieg auta skoro kasowałeś luz odpowiednim pierścieniem?

                                          Komentarz

                                          • Marcin_med
                                            Ambiente
                                            • 2015
                                            • 148

                                            Przebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg

                                            Komentarz

                                            • carlos84
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 20
                                              • Volkswagen

                                              Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
                                              Przebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg
                                              OK, tylko pierścieniami wyregulujesz luz przód-tył jak się patrzy na zębatki. U mnie był luz prawo lewo, bo zębatka miała za dużą średnicę.

                                              Komentarz

                                              • Marcin_med
                                                Ambiente
                                                • 2015
                                                • 148

                                                zgadza się, czyli być może to kwestia zużytego lub niepasującego łożyska igiełkowego

                                                Komentarz

                                                • carlos84
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 20
                                                  • Volkswagen

                                                  łożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?

                                                  Komentarz

                                                  • Marcin_med
                                                    Ambiente
                                                    • 2015
                                                    • 148

                                                    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
                                                    łożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?
                                                    nie wiem, prawdopodobnie też od Antonio..

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...